Wednesday 19 June 2013

Khilaf Aku :')


hokay hari yang teramat sedih nie nak kongsi cerita kat korang tentang kawan-kawan aku yang aku pernah sayang dan sentiasa sayang .. ehh ehh bukan WIFDZEA tuuuuuu .. bukan bukan ! nie semua perempuan .. entry kali nie aku bukan sengaja nak memeburuk-burukkan diri aku or mengaibkan kawan-kawan aku .. tapi aku sebenarnya hanya nak melepaskan rindu dekat geng yang akan aku cerita lepas nie .. hahaaa panjang kan intro dye .. alahaiii penat je membebel kan .. padahal tulis je ponn

aku tersangat rapat dengan kawan aku yang hanya aku kenali kat sini sebagai along,angah,ude,adik,myia dan makcik(sista) .. yeah ! sangat rapat .. ape je yang kitaorang tak buat sama-sama .. makan sama-sama gelak nangis sama-sama .. pokoknye semua sama-sama lah .. tapi bila ude dan myia pindah aku makin rasa kosong sebab kembar aku dah tak mendampingi aku .. time tuu kitorang masih rapat lagi .. tapi start aku masuk form4 .. herm :') aku mula berubah .. aku cuba untuk berhijrah atas sebab-sebab tertentu yang sangat personal dan mengaitkan keaiban diri ramai orang .. dan aku cuba cari keikhlasan kepada Allah macam mana yang kawan-kawan aku nie nasihatkan .. aku mula menjauh dari sista aku .. dan akhirnya sampai satu masa mereka mengaku yang mereka terasa hati kat aku .. aku faham .. aku faham macam mane rasenye bila dibuat macam tu .. dan selepas tu mereka nasihatkan aku untuk berkelakuan seperti biasa dengan diorang .. aku cuba .. aku cuba bersungguh-sungguh untuk dekat semula dengan mereka .. betul lah ape sista kate , aku curik tengok-tengok diorang walau dari jauh .. hanye satu sebab .. AKU RINDU .. tapi makin kuat usaha aku nak dekat dengan diorang , makin lama aku sedar usaha aku sia-sia .. sebab apa ? maaflah aku tak pernah salahkan diorang dan aku tak nak aibkan diorang .. sebab mereka kawan TERRRBAIK pernah aku jumpa .. aku menebalkan muka untuk usaha aku sebab aku tahu salah aku tersangat besar pada diorang .. dan kini aku rela mereka bagi aku pandangan ape je pade aku .. aku reda kita semakin jauh sebab aku nampak sia-sianya usaha aku selama nie .. hanya Tuhan sahaja yang tahu tebalnya rindu pada satu ukhuah yang pernah terbina .. dan hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa ikhlasnya aku lakukan semua nie .. 

sista , aku tak pernah salahkan korang terhadap apa yang berlaku .. 100% aku salahkan diri aku .. aku tak pernah nak buang memori kita .. aku tak pernah memilih kawan atas penghijrahan aku .. aku minta maaf atas semua salah aku .. halalkan jika aku termakan atau terminum .. keputusan aku sekarang dah bulat walaupun sangat menyakitkan aku .. sebab aku terlalu sayang korang .. mungkin kesungguhan aku tak sampai di mata sista .. tapi aku reda .. aku sanggup di'judge' korang lepas nie .. aku sanggup menjalani hari-hari lihat korang bahagia macam sekarang nie .. aku bukan sengaja melepaskan korang , tapi aku lebih rela tengok sista bahagia tanpa aku daripada hadirnya aku bersama korang .. bukan sebab aku bersama kawan-kawan lama aku dan jangan pernah menganggap mereka pengganti sista .. setiap rakan yang hadir tak sama nilainya .. dan aku tak pernah langsung memilih kawan .. aku tak pernah menggunakan alasan air mata aku untuk meraih simpati sista .. sampai mati pon aku tetap akan ingat korang dan aku tetap akan SAYANG dan RINDU sista :')

*maafkan acik seandainya kehadiran acik melukakan hati sista .. walaupun acik ada sebab tersendiri kenapa acik jadi macam tu tapi anggap je lah semua ini salah acik ya .. acik rindu sangat dekat sista tapi abaikan lah .. abaikan sebab acik dah usaha dan mungkin tak sampai usaha tu pada sista .. acik reda dengan ketentuanNya dan in Shaa Allah ada hikmah lebih baik selepas nie .. semoga sista semua berjaya dunia akhirat .. aamiin ..





# aku rindu sista :'( #

wassalam

No comments:

Post a Comment